close
NewsNieuws

Scoor een Black Bay 58 Bronze in de TUDOR pop-upboetiek in Knokke

TUDOR pop-upboetiek in het Belgische Knokke

Wie de perceptie heeft dat TUDOR simpelweg een B-merk van Rolex is, raden we aan om deze zomer eens de pop-upboetiek in het Belgische Knokke te bezoeken. Daar zul je ontdekken dat het Zwitserse merk toch echt een eigen identiteit heeft. Bovendien is het de dichtstbijzijnde locatie waar je een Black Bay 58 Bronze Boutique Edition kunt kopen.

De oorsprong van TUDOR gaat terug tot 1926, toen Rolex-oprichter Hans Wilsdorf de naam ‘The TUDOR’ registreerde. Het duurde vervolgens nog twee decennia voordat hij daadwerkelijk onder die naam horloges begon te produceren. Het doel was om modellen op de markt te brengen met de kwaliteit van een Rolex, maar dan voor een meer toegankelijke prijs. Dan krijg je bij sceptici natuurlijk al snel de naam dat je het ‘B-label’ of ‘het kleine broertje’ van Rolex bent, zeker met een vroeg model als de TUDOR Oyster.

Maar daarmee doe je TUDOR tekort. Ja, in de beginjaren heeft het bedrijf geprofiteerd van de knowhow, productiefaciliteiten en uiteraard de goede naam van Rolex. Al snel leerde TUDOR echter op eigen benen te staan en begon het een eigen gezicht te ontwikkelen, met een mooie balans tussen prestaties en elegantie, en daarnaast hoge standaarden voor precisie en betrouwbaarheid. Het richtte zich op de ‘onbekende’ man en met advertenties waarin wegwerkers, mijnarbeiders, duikers en andere gevaarlijke beroepen werden afgebeeld, werd een betrouwbaar imago geschapen.

TE LAND, TER ZEE EN IN DE LUCHT

‘Designed for performance, engineered for elegance’; in zekere zin geldt de oude slogan vandaag de dag nog steeds. Al is de pay-off intussen veranderd in #BornToDare; de marketingafdeling moet zich ook af en toe kunnen verantwoorden, laten we maar zeggen. Die signatuur weerspiegelt zowel de geschiedenis van het merk als waar het tegenwoordig voor staat. ‘Het vertelt de avonturen van individuen, meestal anoniem, die het buitengewone hebben bereikt op het land, op het ijs, in de lucht of onder water, met een TUDOR-horloge om hun pols’. Nieuwe pr-taal, bekende boodschap.

Sinds 2015 biedt TUDOR mechanische manufactuur-kalibers met verschillende functies. De huidige collectie kent emblematische modellen als de Black Bay, Pelagos, Ranger, Glamour en 1926.

TUDOR Black Bay 58 Bronze Boutique Edition

OP NAAR KNOKKE

Wie meer wil weten over TUDOR en deze zomer toevallig in de buurt is van Knokke, de badplaats aan de Noordzee waar de Belgische chique graag flaneert, raden we van harte aan om de pop-upboetiek aan de Kustlaan 101 te bezoeken. In samenwerking met de Belgische juwelier Colman zijn in een 100 m² grote ruimte de verschillende facetten van het merk te ontdekken. Er is een uitzonderlijk assortiment heren- en damesuurwerken te bewonderen, waaronder een reeks klassieke, sportieve en historische horloges. Daarnaast worden diverse sportieve samenwerking onder de loep genomen, zoals de Tudor Pro-Cycling-ploeg, het zeilteam Alinghi Red Bull Racing en de World Surf League.

Als klap op de vuurpijl kun je kennismaken met de Black Bay 58 Bronze Boutique Edition (€ 4.750). De Black Bay 58 is een eerbetoon aan de eerste duikhorloges van het TUDOR. Er zijn diverse uitvoeringen van dit vintagemodel, maar de bronzen variant – een materiaal dat veel in de scheepvaart werd gebruikt – is uitsluitend verkrijgbaar in geselecteerde TUDOR-boetieks wereldwijd. In de 39 millimeter grote kast tikt het eigen, COSC-gecertificeerde MT5400-uurwerk, dat een gangreserve heeft van een indrukwekkende 70 uur. De bronzen band is voorzien van een nieuwe, snel afstelbare TUDOR ‘T-fit’-sluiting.

TUDOR Black Bay 58 Bronze Boutique Edition

 

Heb je er wel oren naar? De TUDOR pop-upboetiek is geopend tot en met 31 augustus 2023.

TUDOR pop-upboetiek in het Belgische Knokke

 

Tags : Tudor
0024 Editorial Team

The author 0024 Editorial Team

When we started publishing our first high-end watch magazine in 1999, we had only one intention: increasing the popularity of high-quality mechanical watches. Now, many years later, this has not changed at all. In 2017 we have reinvented ourselves to serve our readers in a different and better way. Starting in 2017, the new 0024 is again better equipped to interact with the changing world of high-end watches. The new 0024 HORLOGES magazine (written in Dutch) will be at least a 200 pager: that’s twice the volume of our magazine in the old days.