close
NewsNieuws

BFF’s: Carl F. Bucherer en Pieter van den Hoogenband

Carl F. Bucherer en Pieter van den Hoogenband

Pieter van den Hoogenband is de nieuwe Friend of the Brand van Carl F. Bucherer. De voormalig topzwemmer en Chef de Mission van het Nederlands olympisch team draagt een oranje Patravi TravelTec en zal het merk nog meer onder de aandacht brengen.

Carl F. Bucherer is bepaald geen nieuwkomer in de wereld van de haute horlogerie. Het merk bestaat sinds 1888 en al sinds het allereerste begin richt het de blik tot ver buiten de eigen landsgrenzen. Het merk charmeert de internationale horlogeliefhebber door de beheersing van innovatieve technologie met respect voor hun rijke Zwitserse erfgoed. Daarbij weet het relevant te blijven voor de huidige trends en tegelijkertijd rekening te houden met het milieu. Dit zijn enkele van de unieke waarden die het succes van het merk blijven bepalen.

PIETER VAN DEN HOOGENBAND

Het oude Carl F. Bucherer mag onder horlogeliefhebbers al op veel bekendheid rekenen, maar door Pieter van den Hoogenband als Friend of the Brand te benoemen, zal het merk een bredere groep mensen aan weten te spreken. Nederlands meest succesrijke zwemmer ging onlangs een samenwerking aan met de Nederlandse distribiteur Hourlux. Het bedrijf van Alexander Wijt en Kelaine Roethlisberger is sinds zomer 2021 de officiële agent in de Benelux voor het iconische Zwitserse merk.

Carl F. Bucherer en Pieter van den Hoogenband

OLYMPISCH KAMPIOEN

Pieter van den Hoogenband (1978) is drievoudig gouden olympisch zwemkampioen en behoort met zeven olympische medailles tot de succesvolste atleten aller tijden. Tijdens zijn 15-jarige zwemcarrière maakte Pieter van den Hoogenband furore in de sprintnummers op de vrije slag op het hoogste niveau. In 1999 brak hij door in de wereldtop door maar liefst zes gouden medailles te winnen op de Europese Kampioenschappen in Istanbul.
Een jaar later maakte hij zijn verwachtingen waar door in Sydney twee Olympische gouden medailles te winnen op de 100 en 200 meter vrije slag. Bovendien verbrak hij in Sydney op meesterlijke wijze het wereldrecord op het koningsnummer door als eerste man onder de magische grens van 48 seconden te zwemmen. Een record dat minstens acht jaar standhield. In 2004 presteerde Pieter van den Hoogenband wat slechts twee andere zwemmers ooit eerder hebben gepresteerd: prolongatie van het goud in het koningsnummer, de 100 meter vrije slag op de Olympische Spelen in Athene.

PARIJS 2024

Van 2018 tot 2021 is Pieter van den Hoogenband Chef de Mission van de Nederlandse ploeg voor de Olympische Spelen die in augustus 2021 in Tokio plaatsvonden. In november 2022 werd bekend dat deze aanstelling was verlengd tot de Olympische Spelen van Parijs in 2024. Pieter is een visionair die leidt met geloofwaardigheid en compassie. Een baanbreker die nieuwe mogelijkheden blijft creëren in de sportwereld en daarbuiten. Maar bovenal is hij een mentor die beïnvloedt door persoonlijke ervaring, empathie en doelgerichtheid. Zijn waarden komen sterk overeen met die van Carl F. Bucherer en creëren een organisch partnerschap met het merk.

PATRAVI TRAVELTEC ORANGE

De Patravi TravelTec Orange is een logische keuze voor deze Pieter van den Hoogenband als Friend of the Brand. Een opvallende en ultrastevige roestvrijstalen kast van 46,6 mm omlijst de kleurrijke en heldere wijzerplaat. Het horloge is voorzien van drie tijdzones en een chronograaf functie. De drie verschillende tijdzones zorgen ervoor dat dit de perfecte partner is voor de moderne wereldreiziger. Een bijzonder model dat de Nederlandse nationale kleur vertegenwoordigt en een horloge dat Pieter van den Hoogenband met trots zal dragen.

Tags : Carl F. Bucherer
0024 Editorial Team

The author 0024 Editorial Team

When we started publishing our first high-end watch magazine in 1999, we had only one intention: increasing the popularity of high-quality mechanical watches. Now, many years later, this has not changed at all. In 2017 we have reinvented ourselves to serve our readers in a different and better way. Starting in 2017, the new 0024 is again better equipped to interact with the changing world of high-end watches. The new 0024 HORLOGES magazine (written in Dutch) will be at least a 200 pager: that’s twice the volume of our magazine in the old days.