Christiaan van der Klaauw Astronomical Watches heeft een nieuwe CEO. Na veertien jaar aan het roer te hebben gestaan, draagt Daniël Reintjes het stokje over aan Pim Koeslag. Reintjes blijft nog wel aan als Creatief Directeur en lid van het Managing Board.
Met Reintjes aan het roer ontwikkelde Christiaan van der Klaauw zich tot een wereldwijd bekend merk van horloges. Centraal in het DNA staan de unieke astronomische complicaties in hun horloges. Door de jaren heen introduceerde het huis tal van succesvolle innovaties en werd er internationaal menig prijs in de wacht gesleept. Reintjes ontwikkelde het horlogemerk tot het enige atelier ter wereld dat zich volledig heeft gespecialiseerd in het ontwerp en de productie van exclusieve, handgemaakte astronomische horloges.
Samenwerkingen
Christiaan van der Klaauw Astronomical Watches koos onder het bewind van Reintjes ook voor om zeer bijzondere en succesvolle samenwerkingen aan te gaan. De collab met het beroemde juwelenhuis Van Cleef & Arpels is daar een goed voorbeeld van. Ook trad het horlogehuis toe tot de prestigieuze lijst van de FHH Haute Horlogerie en won Christiaan van der Klaauw Astronomical Watches in 2021 de Grand Prix d’Horlogerie de Genève (GPHG).
Stapje terug
Daniël Reintjes treedt terug als CEO, maar blijft zijn rol als Creatief Directeur wel voortzetten. Ook zal hij verantwoordelijk blijven voor de designs van de horloges. Als mede-aandeelhouder van het horlogehuis vormt hij ook de Managing Board samen met Pim Koeslag en Maria Reintjes. Met zijn aanhoudende creativiteit en passie voor astronomische horloges zal hij blijven bijdragen aan de ontwikkeling van Christiaan van der Klaauw Astronomical Watches.
Nieuwe leiding
Voor het Nederlandse merk is de nieuwe CEO Pim Koeslag geen vreemde. Verre van zelfs. Afgelopen jaar nam hij al een meerderheidsbelang in Christiaan van der Klaauw Astronomical Watches en hij heeft meer dan twintig jaar ervaring in de internationale horloge industrie. Het horlogehuis heeft grote ambities, en deze zijn, onder leiding van Koeslag, dus in goede en bekende handen. Met deze CEO-wissel heeft het horlogehuis de continuïteit gewaarborgd en kan het zich verder ontwikkelen en doorgroeien.
Volste vertrouwen
“Met trots en voldoening kijk ik terug op de afgelopen veertien jaar als CEO. Ik ben zeer dankbaar voor het harde werk en de toewijding van het hele team en in het bijzonder Marketing Directeur en mede-aandeelhouder Maria Reintjes, waardoor we ons hebben kunnen ontwikkelen tot het merk dat we nu zijn. Ook kijk ik er naar uit om mij volledig te richten op mijn rol als Creatief Directeur en de design- en creatieve processen van dit mooie merk verder te ontwikkelen. Ik heb het volste vertrouwen in Pim Koeslag als de nieuwe CEO en ik ben ervan overtuigd dat hij de juiste persoon is om Christiaan van der Klaauw naar nieuwe hoogten te brengen,” aldus Reintjes.
Op zijn beurt is de nieuwe CEO Koeslag ook in zijn nopjes. “Het afgelopen jaar heb ik het merk Christiaan van der Klaauw van dichtbij mee kunnen maken en ik ben enorm onder de indruk van de kwaliteit van het werk en de passie van het team. Het is een eer om de rol van CEO op mij te nemen en ik kijk er naar uit om samen met Daniël, Maria en het hele team van Christiaan van der Klaauw de positie als toonaangevend merk in de internationale horloge industrie te behouden en verder uit te bouwen.”
Meer informatie: www.klaauw.com
Beluister hier de podcast van 0024 met Pim Koeslag.