close

Je moet Hublot kennen om ervan te houden. En om te begrijpen waarom deze Hublot Big Bang Unico Essential Grey een creatie is om serieus te overwegen.

Hublot is een van die merken die altijd emotie oproept. Soms goed, soms slecht, soms extreem – maar nooit neutraal. En precies daarom is deze monochroom Hublot Big Bang Unico Essential Grey zo’n bijzondere creatie. Hoewel er geen kleur bij komt kijken, is het horloge compleet anders dan alle andere horloges die je eerder hebt gezien. En da’s best een prestatie.

Lees ook: dit is de Big Bang Ceramic

Overigens is het horloge ook om een andere reden uniek: het is gelimiteerd op 200 stuks en exclusief online verkrijgbaar via de site van Hublot. Daarmee wil het merk benadrukken hoe belangrijk e-commerce voor ze is.

Hublot Big Bang Unico Essential Grey

Het horloge dankt zijn bijzondere uiterlijk aan een perfect monochrome en gesatineerde afwerking. Om dit te bewerkstelligen is het horloge gemaakt van titanium. De kast meet 42 millimeter in doorsnee en is 14,5 millimeter dik. Het horloge is 100 meter waterdicht.

Kaliber HUB1280

Het hart van de Big Bang Unico Essential Grey klopt op het ritme van het gefabriceerde HUB1280-kaliber, een chronograaf uurwerk met kolomwiel en een gangreserve van 72 uur. Met een diameter van 42 mm en een kastdikte van 14,5 mm is hij geschikt voor zowel dames als heren. Een unisex horloge waarvan de stijl wordt versterkt door de veelzijdigheid van de twee bandjes die worden geleverd in de Big Bang Unico Essential Grey presentatiedoos. De eerste is een grijs gevoerde rubberen band en de tweede heeft een – jawel!- klittenbandsluiting. Beide zijn gemakkelijk uitwisselbaar dankzij Hublot’s One Click-systeem. De prijs in Nederland is € 20.900.

Voor meer informatie, zie hublot.com/nl

Ref. 441.NX.4210.RX.HEC22

Hublot Square Bang: gewaagd vierkant

 

Tags : HUB1280HublotHublot Big Bang Unico Essential Grey
Gandor Bronkhorst

The author Gandor Bronkhorst

Horloge-expert en drijvende kracht achter de online kanalen van 0024. Schrijft longreads en volgt horlogenieuws op de voet. Met een carrière bij onder andere Esquire, Monochrome en De Telegraaf kent hij de horlogerie van binnen en buiten.