close
NewsNieuws

Johnnie Walker lanceert nieuwe exclusieve Blue Label

Johnnie Walker heeft weer een schitterende nieuwe whisky aan het toch al bijzondere gamma toegevoegd. Dit keer is het de Blue Label Elusive Umami, zoals de volledige naam luidt. Voor deze whisky zijn de zintuigen, knowhow en expertise samengevoegd van Johnnie Walker’s Master Blender Emma Walker en de bekende Japanse drie Michelinsterrenchef Kei Kobayashi.

Met deze nieuwe Blue Label heeft Johnnie Walker getracht om de smaak van umami te benaderen. Umami staat ook wel bekend als de vijfde smaak, na zoet, bitter, zuur en zout. Maar umami is niet een smaak die je zomaar kunt creëren of ergens in kunt stoppen. Nabootsen of proberen te benaderen door bepaalde ingrediënten te gebruiken en te combineren, kan wel.

En daar lag een taak voor Emma Walker en Kei Kobayashi. Deze Blue Label is een limited edition en ook qua smaak dus extra bijzonder. Proef je de whisky, dan kun je zowel hartige als zoete smaken proeven. Hinten van rode bessen en bloedsinaasappel bijvoorbeeld. Ook houtachtige specerijen en zelfs wel wat gerookt vlees, zout en peper kun je ontwaren.

Geduld

Om deze Blue Label Elusive Umami te maken is er overigens flink wat tijd en geduld nodig. Het whiskyhuis heeft een uitgebreide collectie van meer dan tien miljoen vaten. Maar slechts één vat op de 25.000 is goed genoeg om de Blue Label Elusive Umami te maken. Er zit dus wel wat bloed, zweet en tranen om tot een eindproduct te komen. Maar uiteindelijk heeft dit wel een zeer bijzondere whisky opgeleverd.

De Johnnie Walker Blue Label Elusive Umami is een zeer exclusieve whisky, maar tot nog wel heel toegankelijk. Zelfs voor de beginnende whiskydrinker zal deze drank erg plezierig proeven. De Johnnie Walker Blue Label Elusive Umami is vanaf 16 oktober wereldwijd beschikbaar via malts.com en bij geselecteerde whisky specialisten, voor een adviesprijs van € 345.

Meer informatie? Klik dan hier.

Tags : Johnnie Walker
0024 Editorial Team

The author 0024 Editorial Team

When we started publishing our first high-end watch magazine in 1999, we had only one intention: increasing the popularity of high-quality mechanical watches. Now, many years later, this has not changed at all. In 2017 we have reinvented ourselves to serve our readers in a different and better way. Starting in 2017, the new 0024 is again better equipped to interact with the changing world of high-end watches. The new 0024 HORLOGES magazine (written in Dutch) will be at least a 200 pager: that’s twice the volume of our magazine in the old days.