Het was verwacht, maar de manier waarop is toch onverwacht. LVMH verovert de koningsklasse van de autosport met een opmerkelijke deal.
De Formule 1 heeft een tienjarige deal gesloten met het Franse luxeconglomeraat LVMH. Dat maakten de partijen vandaag bekend. Dat de deal al een poosje in de lucht hing, is geen nieuws. De mogelijke deal en beweegredenen werden ook besproken in de 0024 horloge podcast. Maar dat de deal zó veel omvattend zou worden, had niet iedereen verwacht.
LVMH zal de sport namelijk tien jaar lang sponsoren met verschillende merken. De meeste sponsoring zal gedaan worden door TAG Heuer, dat official timekeeper van de sport zal worden. Maar wat de deal nog bijzonderder maakt, is dat ook champagnemerk MoëtHennessy en modemerk Louis Vuitton eraan verbonden zijn. Beide Franse merken, die gezamenlijk de merknaam van het moederbedrijf vormen, zullen elk op hun eigen wijze zichtbaar zijn. Voor de Champagne zal duidelijk zijn waar die van pas zal komen. En de goede opletter zal al tijdens de Grand Prix van Monaco hebben gezien dat de winnaarstroffeën op het podium werden geëtaleerd in Louis Vuitton-koffers.
“De ongekende overeenkomst tussen de wereldleider in luxe en het toppunt van motorsport zal aan het begin van volgend seizoen van start gaan in een tijd van ongelooflijke aanhoudende populariteit, culturele relevantie en algehele opwinding voor Formule 1 als brug tussen wereldwijde sport en entertainment”, onthult een verklaring van LVMH vandaag.
Formule 1 overwinning voor TAG Heuer
Voor LVMH is de Formule 1 de volgende gigantische sport-overwinning, nadat ook de Olympische Spelen van Parijs door het merk werden gesponsord.
Voor TAG Heuer is het partnership een logische verbreding van de race-activiteiten, aangezien het merk al zeer actief was in de Formule 1 via zijn officiële tijdwaarnemingsdeal met wereldkampioen constructeur Red Bull Racing.
Financiële details van de deal zijn niet bekendgemaakt, maar eerder dit jaar gingen de geruchten dat het nieuwe contract $ 150 miljoen per jaar waard zou zijn.
Eerder zei Forbes dat Rolex $ 50 miljoen per jaar betaalde voor zijn Global Partnership-overeenkomst.