Met de opening van de nieuwe Vacheron Constantin-boutique in Amsterdam, slaat Schaap en Citroen weer een serieuze slag.
Vacheron Constantin is een van de mooiste merken van Zwitserland. Of misschien wel de mooiste – dat is maar aan wie je het vraagt. Het merk werd in 1755 opgericht in Genève en is sindsdien uitgegroeid tot dé definiërende naam uit wat zou kunnen worden gezien als de hoofdstad van de Zwitserse luxehorlogerie.
’s Werelds oudste horlogemaker die onafgebroken horloges heeft geproduceerd, begon in 1849 met het exporteren van uurwerken naar Nederland om te voldoen aan de wensen van florerende Nederlandse clientèle en horlogeliefhebbers.
Tegenwoordig zijn veruit de meeste horloges uitgerust met het Poinçon de Genève, het kwaliteitszegel van dit kanton. Het zegel specificeert overigens vooral afwerkingsniveaus, waarmee het aantoont hoe juist de luxe-aspecten van deze afkomst benadrukt.
Lees ook: de ongekende honger van Schaap en Citroen
De opening van de nieuwe Vacheron Constantin boutique in de Amsterdamse P.C. Hooftstraat komend najaar staat dan ook symbool voor de enorme vooruitgang die het juweliershuis Schaap en Citroen in de afgelopen decennia heeft geboekt.
Volgens Schaap en Citroen, dat de winkel beheert, krijgt de zaak twee verdiepingen, die ‘indruk maken met haar verfijnde interieurontwerp, moderne elegantie en het karakteristieke ontwerpconcept van Vacheron Constantin.
De bovenste verdieping wordt exclusief voor gasten die wat meer privacy vragen, om zich in een zeer elegante en rustgevende atmosfeer onder te dompelen in de rijke geschiedenis van het merk. Zo zegt Schaap en Citroen: “Deze ruimte biedt een besloten en intieme ambiance en kan gebruikt worden voor het ontvangen van gasten die enige discretie wensen. Een sfeervolle open haard maakt het rustgevende ontwerp af en nodigt gasten uit om de creativiteit en het vakmanschap van het merk te ontdekken in een omgeving die past bij een moderne interpretatie van Vacheron Constantin-horlogerie.”
P. C. Hooftstraat in handen van Schaap en Citroen
De Vacheron Constantin boutique komt namelijk direct naast de goed geëquipeerde multibrand store én tegenover de Rolex en Patek Philippe. Verderop in de straat heeft het juweliershuis ook de TAG Heuer-boutique geopend naast de al bestaande Hublot-boutique en IWC boutique. Daarnaast heeft Schaap en Citroen iets verderop een Panerai-boutique.
Het toont van de eindeloze ambitie van Schaap en Citroen. Marketing director Mike van Kinderen liet tijdens de opening van de IWC-boutique desgevraagd weten aan 0024: ‘We zijn in de winkel van de etalage naar de brand corner naar de brand wall gegaan.
Nu zoeken de horlogemerken partners met wie ze een monobrand store kunnen opzetten. Die eigen winkel zorgt ervoor dat we dat kunnen gaan doen. De familie Martens heeft ondernemerszin laten zien, het bedrijf is financieel zeer gezond en het leiderschap durft berekende risico’s te nemen.’
Op de muur van de nieuwe boutique staat in sierlijke letters: doe altijd beter dan mogelijk is, en dat is altijd mogelijk. Dat statement is in het geval van Vacheron Constantin zeker niet overdreven.
De Vacheron Constantin boutique is gevestigd op de P.C. Hooftstraat 49 in Amsterdam.